niedziela, 3 stycznia 2016

Jasiek dresiarz

Cześć!
Nie będzie u mnie podsumowania roku blogowego bo nie mam aż tylu rzeczy do podsumowania. Kilka słów napisałam w tym poście klik i nadal się pod nimi podpisuję. Jeżeli chodzi o plany to szyciowych mam mnóstwo! Chciałabym się zmierzyć z nowymi wykrojami, m.in. uszyć płaszczyk wiosenny dla córki, dla siebie kolejną sukienkę, bluzę, żakiet, kamizelkę i kilka innych a mężowi obiecałam spodenki. A co z tego będzie to zobaczymy :-) Trzymajcie za mnie kciuki!

Nie pokazałam wam jeszcze wszystkich prezentów. Co myślicie o tym dresiku? Uszyłam go dla bratanka, małego łobuziaka Jaśka.

Korzystałam z wykrojów z Burdy. Bluza to Burda 3/2014 model 138 a spodenki to ten sam numer a model 143 ale duuużo skrócone i zwężone, można powiedzieć że jedynie kieszenie i krok pozostały zgodnie z wykrojem. Nowość dla mnie to raglanowy rękaw, w sumie już drugi wykrój bo pierwszego wam nie pokazałam (bluza dla córki może kiedyś się pojawi jak znajdę odpowiednie guziki albo inne zapięcia). Oraz zerknijcie na pasku na otwory na sznurek. Estetycznie, nic się nie pruje a zawsze można ścisnąć mocniej i zawiązać gdyby spodenki spadały z pupy. Zakończeń sznurka nie zakładałam żeby przypadkiem nie wpadł na pomysł wziąć do buzi.
Kupiłam zestaw kaletniczy w Lidlu na pocieszenie chyba w październiku. Bardzo chciałam wtedy kupić overlocka ale co zrobić jak już nie było, widocznie nie był mi pisany :-( 
Właśnie w tym zestawie są trzy rodzaje szczypców: jedne do dziurkowania, jedna napownica i jedne szczypce oczkowe właśnie do nabijania takich oczek.


Przestębnowałam niektóre szwy żeby ściągacz się lepiej układał. Kieszonki wewnętrzne spodenek są niebieskie dla kontrastu. Myślałam też o naszywanej kieszonce na pupie i na bluzie ale mąż stwierdził że tak jest lepiej.
I zdjęcie z etapu powstawania. Pomagał mi Clarkson i Budownictwo Ogólne :-)
Szary materiał to dresówka drapana a niebieski to dresówka pętelka.

Mam nadzieję że Jasiek będzie zadowolony z dresu od cioci jak i z samochodu. 

Przypominam że możecie polubić bloga na facebooku i mieć informacje o nowych postach. 
Zapraszam tu TakaSzaraMysz

I jednocześnie korzystając z okazji: NAJLEPSZE ŻYCZENIA NOWOROCZNE DLA WAS!!!

2 komentarze:

  1. Witaj :) Bardzo ładny komplecik. Dobrze odszyty i ładnie połączone kolory. Na pewno się spodoba Jasiowi. Widząc twoje szycie - poradzisz sobie z kołnierzem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Halino :-) a wiesz że policzyłam wczoraj moje koszule które czekają na przeróbki i wyszło mi dziewięć sztuk. Chyba najwyższa pora się za nie zabrać i na pewno zajrzę do ciebie po pomoc nie raz :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak skomentujesz.