środa, 23 grudnia 2015

Świąteczna opaska dla dziewczynki DIY na szybko

Cześć!
Dziś tak szybko bo strucla makowa czeka do zrobienia. Czy ubrania na Wigilię u Was już gotowe? Uprasowane wiszą już na wieszakach? W moim rodzinnym domu przygotowane ubrania na specjalne okazje wisiały albo na uchwycie od mebli albo na...żyrandolu :-)
Moja córka sukienkę ma już od dawna. Czerwona w kratkę kojarzy mi się przede wszystkim ze Świętami Bożego Narodzenia. Do tego bolerko z kremowego futerka i jest pięknie. 
Ale brakuje mi opaski. Nigdzie nie mogłam znaleźć opaski z kokardką w czerwoną kratkę. Więc cóż pozostało trzeba było zrobić samemu.  Przy okazji pokazuję jak samodzielnie taką zrobić.

 

Potrzeba:
Wstążka. Moja była szerokości 4cm i 50cm- do podwójnej kokardki to wystarczy.
Gumka długości 50cm. Moja to czerwona elastyczna lamówka.
Igła z nitką na końcu zabezpieczona supełkiem.
Nożyczki
Świeczka albo zapalniczka do zabezpieczenia wstążki przed pruciem jeżeli potrzeba. Ale uwaga tylko dla sztucznych wstążek np.poliestrowym bo bawełnianą spalicie.

Przymierzamy gumkę do obwodu główki brzdąca. Zszywamy i odcinamy nadmiar gumki. 

Pora na kokardę.
Jeżeli kokarda ma być pojedyncza to pasek układamy tak i przeszywamy dokładnie w środku a następnie ściągamy nitkę i okręcamy wokół kokardy i zabezpieczamy kilka razy przeszywając.


Teraz kawałek wstążki składamy kilka razy żeby otrzymać cienki pasek do zakrycia nitki w środku kokardy. Gotowy przykładamy w środku kokardy i przyszywamy z tyłu.

Ja złożyłam gumkę w miejscu gdzie przyszyję kokardę po to żeby nie było jej później spod spodu widać w tym miejscu i przyszywam kokardę.


I co? Łatwe prawda?  Idealnie pasuje do reszty stroju :-)
Jak widzicie moja kokarda jest podwójna bo taka mi się ostatecznie bardziej podobała.

Polecam jeszcze obejrzenie na youtube filmików jak taką kokardę zrobić. Kokarda po angielsku to bow ;p
Kolacja wigilijna jutro więc jeszcze zdążycie uszyć.

Ja jutro już chyba nie włączam komputera więc... ŻYCZĘ WAM WESOŁYCH ŚWIĄT!!!

Ania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jak skomentujesz.